Halen en brengen

Deze afspraken communiceren wij met ouder(s)/verzorger(s) bij de start van het schooljaar. Ouder(s)/verzorger(s) van nieuwe kinderen krijgen deze informatie via de mail.

Ontruimingsoefening

Twee maal per jaar houden we een ontruimingsoefening in ons Kindcentrum. Dit doen we om de kinderen bekend te maken met een snelle ontruiming zodat ze niet in paniek raken bij een werkelijke calamiteit. In de periode voorafgaand wordt het ontruimingsplan goed doorgesproken in de groepen. De uitgang en de route worden verkend. Evenals de verzamelplaats per groep en de wijze waarop daar verzameld wordt. Onze ervaring is, dat door deze oefening de kinderen zeer vlot en geordend het gebouw uit kunnen gaan.

Klachten en klachtenregeling

Als u een klacht heeft, kunt u dat eerst met de leerkracht-/ pedagogisch medewerker van uw kind bespreken, contact opnemen met de kwaliteitscoördinator of met een van onze contactpersonen. Bij de kinderopvang kunt u hiervoor ook gebruik maken van het meldingsformulier. We proberen altijd samen tot een bevredigende oplossing voor alle partijen te komen. Als dit niet naar tevredenheid lukt, kunt u de klacht (schriftelijk) indienen bij de directeur. 

Het staat u vrij om direct de klacht te melden bij de klachtencommissie. Hiervoor zijn voor de kinderopvang en het onderwijs verschillende procedures.

  • Onderwijs: Onze stichting Archipel is aangesloten bij de Landelijke Klachten Commissie (LKC) voor het openbaar en het algemeen toegankelijk onderwijs. De klachtenregeling is bedoeld voor zowel algemene klachten als klachten van seksuele aard en u kunt deze raadplegen als een klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid is weggenomen. In de klachtenregeling staat precies beschreven hoe er gehandeld moet worden. De volledige klachtenregeling ligt ter inzage bij de directie en vindt u ook op www.archipelprimair.nl/ klachten.

Gerelateerde onderwerpen

Klachtenregeling

Bij Stichting Archipel Kinderopvang & Onderwijs werken medewerkers dagelijks aan het verbeteren van