Soms kan een klager een melding niet bij een interne contactpersoon of medewerker van de stichting doen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij klachten over medewerkers onderling of wanneer extra vertrouwelijkheid gewenst is.

Daarom heeft Archipel een externe vertrouwenspersoon. Deze persoon is onafhankelijk, deskundig en zoekt samen met de klager(s) naar een passende oplossing. De externe vertrouwenspersoon biedt ook ondersteuning bij eventuele vervolgstappen en begeleidt bij het doorlopen van de klachtenprocedure.

De externe vertrouwenspersoon heeft een eigen beroepscode en geheimhoudings-plicht. Gesprekken blijven strikt vertrouwelijk, behalve in gevallen van zeer ernstige zaken of misdrijven, waarvoor een wettelijke meldplicht geldt.

De externe vertrouwenspersoon ondersteunt de klager bij het, waar mogelijk, zelfstandig oplossen van de klacht en is altijd beschikbaar voor advies of begeleiding bij verdere stappen.

Klik hier voor de contactgegevens van de externe vertrouwenspersoon van Stichting Archipel

Gerelateerde onderwerpen

Klachtenregeling

Bij Stichting Archipel Kinderopvang & Onderwijs werken medewerkers dagelijks aan het verbeteren van

Veiligheid

Halen en brengen

Deze afspraken communiceren wij met ouder(s)/verzorger(s) bij de start van het sch